Yoghurt cake (ή no cheese cheesecake!)

Yoghurt Cake, Κέικ γιαούρτι

 

Στην συνταγή μου για cheesecake πολλές φορές πειραματίζομαι και χρησιμοποιώ όλο και περισσότερο γιαούρτι ή sour cream, ανάλογα με το αν έχω λιγότερο cream cheese στο ψυγείο μου. Οπότε σκέφτηκα να δοκιμάσω να κάνω την ίδια συνταγή, χωρίς καθόλου τυρί, μόνο με γιαούρτι και sour cream. Ίσως να γίνεται και χωρίς καθόλου sour cream, αλλά δεν το δοκίμασα.

Yoghurt Cake, Κέικ γιαούρτι

 

Η υφή άλλαξε ελάχιστα, εξακολουθεί να είναι το ίδιο συμπαγές με το αν είχα χρησιμοποιήσει τυρί. Η γεύση είναι πιο ελαφριά και ταιριάζει απόλυτα με φρούτα ή μαρμελάδα.

 

Yoghurt Cake, Κέικ γιαούρτι

 

Ανυπομονώντας για την άνοιξη, αγόρασα φράουλες. Αλλά κοροιδεύω τον εαυτό μου, η άνοιξη θα αργήσει. Όπως και οι φρέσκιες φράουλες.

 

Yoghurt Cake, Κέικ γιαούρτι

Yoghurt Cake, Κέικ γιαούρτι

 

Η συνταγή για την βάση μπορεί να είναι είτε αυτή εδώ με νιφάδες βρώμης (κάνουμε την διπλάσια ποσότητα βάσης όμως), είτε αυτή εδώ με μπισκότα (στην ίδια ποσότητα).

 

Υλικά

500 γρ γιαούρτι

200 γρ sour cream (ή creme fraiche)

200 γρ ζάχαρη

3 αυγά

2 κ.γλ. λεμόνι

2 κ.σ. αλεύρι

 

Διαδικασία

  1. Ανακατεύουμε το γιαούρτι, την sour cream, την ζάχαρη και το λεμόνι.
  2. Προσθέτουμε ένα ένα τα αυγά, ανακατεύοντας χωρίς μίξερ.
  3. Προσθέτουμε το αλεύρι (προτιμάμε με κόσκινο για να διαλυθεί καλύτερα).
  4. Βάζουμε το μίγμα πάνω από την βάση και ψήνουμε για μισή ώρα στους 150 και για άλλη μισή στους 180. Παρακολουθούμε να μην καεί η επιφάνεια.

Για να βγεί ομοιόμορφα λευκό το yoghurt cake, μπορούμε να κάνουμε το ίδιο όπως και στο New York Cheesecake. Ανακατεύουμε 100 γρ sour cream με 1 κ.σ. ζάχαρη, και το απλώνουμε στο ψημένο κέικ. Επιστρέφουμε στον φούρνο για 5 λεπτά.

Σερβίρεται κρύο 🙂

Yoghurt Cake, Κέικ γιαούρτι

Yoghurt Cake, Κέικ γιαούρτι

8 comments

  1. Καλησπέρα! Πολύ αφράτη η κρέμα!
    Μου αρέσει η δεύτερη φωτογραφία, θα την ήθελα βέβαια με λίγη περισσότερη ευκρίνεια. Δεν καταλαβαίνω που ακριβώς είναι η εστίαση του φακού. Βέβαια οφείλω να πως οι overhead είναι δύσκολες γενικά γιατί κάπως σταθερά πρέπει να στέκεσαι από πάνω.. και δεν είναι πάντα εύκολο. Στο αυτόματo ή στο manual τραβάς; Αν τραβάς στο manual κατέβασε το ISO, προσάρμοσε Apperture και Speed εκεί που θέλεις τον φωτισμό σου και τράβα μπόλικες μέχρι να σου κάτσει κάποια με σωστό focus (το οποίo άστο στο auto)

    Μου αρέσει!

    • Καλησπέρα 🙂

      Βασικά μου διέφυγε να αυξήσω το sharpness στο Lightroom, και φαίνεται σε σχέση με τις άλλες! Το διόρθωσα, βλέπεις διαφορά?

      Manual πάντα. Γιατί μου προτείνεις να κατεβάσω το ISO? Πιστεύεις ότι έχει noise? Το ISO το είχα στο 400, για να έχω χαμηλό F για το bokeh (για το θολό background, έχω ένα κόλλημα!). Και βάζω και πολύ χαμηλή ταχύτητα, μπορεί και 25 πχ, γιαυτό δεν βγαίνουν όσο sharp θα έπρεπε, αλλά βγαίνουν πολύ σκοτεινές αλλιώς.

      Γενικά επειδή δεν έχω φωτισμό, φωτογραφίζω σε raw, οπότε πρέπει να κάνω επεξεργασία και εκεί κάνω τα λάθη…. :S

      Μου αρέσει!

  2. Ναι, τώρα μου φαίνεται καλύτερη! Το ISO 400 καλό είναι, δεν βλέπω θόρυβο απλά όσο πιο χαμηλό τόσο πιο crisp …
    Με τι φακό φωτογραφίζεις, το kit της μηχανής;; Καλά bokeh θα δώσει ένας prime 50άρης που είναι οικονομικός και φτάνει στο 1,8.
    Πάντα σε raw, αλλά δεν πρέπει να κάνουμε πάρα πολύ edit στο LR, μετά κάπως χάνεται η φυσικότητα…Τρίποδο έχεις; Handheld είναι δύσκολο σε 25 ταχύτητα ..

    Πάντως τα πας πολύ καλά!

    Μου αρέσει!

  3. Καλησπέρα σας. Πολύ όμορφη και κατατοπιστική η σελίδα σας. Προσπάθησα να φτιαξω την creme fraiche, χρησιμοποιωντας 250 κρεμα γαλακτος και 2 κουταλιες ξινογαλα αλλά εμεινε ρευστη, δεν επηξε. Αν τη βάλω ρευστη στη συνταγή σας εχω πιθανοτητα επιτυχιας; Επισης, εχετε συνταγη για creme fraiche; Πιθανολογω οτι εμεινε ρευστη ισως γιατι δεν ειχε αρκετη ζεστη για να γινει η ζυμωση αν και την τυλιξα με μαλλινο επι 24 ωρες.

    Μου αρέσει!

    • Καλησπέρα και ευχαριστώ για το σχόλιο! Βρήκα αυτό εδώ απο τον Παρλιάρο http://www.glykes-alchimies.gr/?p=3271 για sour cream, χωρίς να την έχω δοκιμάσει.

      Μήπως πήξει αν την βάλεις στο ψυγείο για λίγο? Γιατί η creme fraiche αν την ζεστάνεις νομίζω είναι ρευστή, αφού τα λιπαρά ρευστοποιούνται. Δοκίμασε να την βάλεις στο ψυγείο και αν πήξει, θα είναι εντάξει!

      Αλλιώς δεν είμαι σίγουρη, αλλά μπορείς να προσθέσεις άλλη μιά κουταλιά αλεύρι στην συνταγή για να είσαι σίγουρη ότι θα πήξει το κέικ.

      Περιμένω να μου πεις πώς θα βγεί!

      Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Βασικα την εχω στο ψυγειο εδω και 48 ωρες αλλά μενει ρευστη. Θα δοκιμασω με το επιπλεον αλευρι και θα σου πω. Ευχαριστώ πολύ για την ενημερωση!

    Μου αρέσει!

  5. Τελικα αν και απηχτη η creme fraiche, μια χαρα βγηκε! Αφρατη η κρεμα οντως και πολυ γευστικο το αποτελεσμα, ελαφρυ σχετικά! Η φραουλα απο πανω του παει εξαιρετικα. Λιγη προσοχη στο ψησιμο μονο να μην αρπαξει.

    Σε ευχαριστουμε!

    Αρέσει σε 1 άτομο


Σχολιάστε

